Energiteknik´s kvalitetsarbete bygger på kunskap, engagemang, förtroende och ansvar. Kundernas önskemål och krav tillgodoser medarbetarna genom ansvar från försäljning till slutbesiktning. Kunder skall bemötas med hög servicegrad och vi ska på ett positivt och kreativt sätt lösa problem. Arbete skall genomföras med hög grad av säkerhet och rätt utifrån gällande lagar och regler samt myndighetskrav.
- Leveranser ska ske med låg felfrekvens och hög leveransprecision.
- Personalens kunskap skall kontinuerligt förbättras genom utbildning så att effektiviteten blir högre och förbättringar sker i en pågående process.
- Vi använder rätt verktyg vid montage och bra datorstöd som underlättar arbetet och förenklar vardagen.
- Vi använder välkända leverantörer som har dokumenterade rutiner för installation och korrekt dokumentation.
- Inför varje nytt projekt diskuteras projektets omfattning och upplägg med projektledare. Detta för att arbetet hos kund ska utföras effektivt och med så lite störmoment som möjligt för kund.
- Kvalitetsarbetet pågår från första kundkontakt till slutlig leverans och driftsättning.